Zelenite
 
   
Поща от нас
Абонамент
Архив
Предстои
От София

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111
Зелените

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_feed/helper.php on line 46
 
 
 
 
 
 
Контакт - Тениски/Кърпи/Стикери - Сигнализирай! - Позиции - Абонамент
 
   
 
Паважът в София - историческо наследство и зелено предимство
София за гражданите - Градоустройство & архитектура
09 Май 2014

Столична община унищожава с архитектурния облик на София в името на автомобилите

Годината, в която София иска да кандидатства за европейска столица на културата, приближава все повече. Центърът е наводнен с плакати „Сподели идеята си за София”. На практика обаче гражданите продължават да са лишени от възможността да участват в решенията за града си.

Паважът на площад „Руски паметник“ се сменя без обществена дискусия (ако изключим една силно непредставителна анкета в един все още слабо посещаван уебсайт). Същата съдба чака и кръстовището на булевард „Бъкстон”, като освен асфалтирано, то ще бъде и разширено за сметка на намиращата се в съседство зелена площ.

Затова подкрепяме гражданските организации, в които влизат арх. Мартин Микуш, арх. Боряна Шивачева, ландшафтен архитект Мария Станкова, основателите на гражданското движение за обществен и релсов транспорт Веселин Кирев и Георги Статков затова, че издигнаха глас в подкрепа на софийските павета.

Те са не просто част от културното наследство на София, което, ако искаме да бъдем истинска европейска столица, би трябвало да пазим, вместо постоянно да рушим. Паветата имат редица зелени предимства – намаляват скоростта на автомобилите, позволяват на почвата да диша, на водата да се оттича и не се нагряват толкова през лятото. Поддръжката им излиза на данъкоплатците по-евтино, отколкото поддръжката на асфалта. Колкото до непрекъснато изтъквания им недостатък: че са шумни – ако бъдат наредени наистина професионално, шумът им ще бъде не по-голям от причинения от асфалта. Всъщност една движеща се с висока скорост кола по асфалт без специални съставки за намаляване на шума, които са скъпи, не прави по-малко шум от паветата.

Ruski

Прави впечатление, че Столична община продължава да ремонтира София прибързано, без да подлага плановете си на широка обществена дискусия.

Доказват го многобройните проекти за скъпи кръстовища на няколко нива на много възлови и невралгични точки в широкия център на града – Лъвов мост, булевард България при квартал Гоце Делчев, кръстовищата в Мусагеница и при Семинарията. Заради тях се раздалечават и стават неудобни спирки на градския транспорт, нарушава се комфортът на пешеходци и колоездачи; харчат се взети назаем от Европейската инвестиционна банка десетки милиони в името на шофьорите.

От местна организация „Средец” на партия „Зелените“ смятаме за дискриминационни и недемократични от страна на управниците в общината липсата на публичен дебат, на поглед в бъдещето, небрежното отношение към здравето на софиянци, които дишат мръсния столичен въздух, а основната причина за лошото му качество след затварянето на „Кремиковци“ е автомобилното движение в София.

Смятаме за необходимо в общинските наредби да намери място следното изискване: При решение за премахване на паветата от един обект задължително да залегне проект за преместването им на друг, и то отново за обществено ползване – в паркове, алеи за достъп на автомобили в пешеходни зони или др. Такова изискване ще попречи и на известните практики за злоупотреба с този ценен и вече обработен материал, тъй като е известно, че бившите градски павета често се озовават в нечии вили или биват продадени, пак в лична полза.

 

Добави коментар


Защитен код
Обнови

 

<<<
Website architecture: C. Geiselmann
***