Zelenite
 
   
Поща от нас
Абонамент
Архив
Предстои
От София

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111
Зелените

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_feed/helper.php on line 46
Нашите фийдс
 
 
 
 
 
 
Контакт - Тениски/Кърпи/Стикери - Сигнализирай! - Позиции - Абонамент
 
   
 
"София не расте, а дебелее" - позиция на Зелените за грешките в градоустройството на столицата
18 Февруари 2013

Последните решения на комисиите по екология и градоустройство в Столична община са илюстрация на тенденцията от последните години, която презастроява площите в границите на София и насърчава основно автомобилния транспорт чрез разширение на съществуващи и изграждане на нови булеварди. Копират се стари и доказано неефективни модели, вместо да се търсят нови, модерни решения, което доказва несъвместимостта на девиза на София с реалността на днешния ден.

Идеята за “градска магистрала” допълнително ще замърси въздуха в Столицата. В този вид на проекта ще се увеличат и нивата на шума, както и ще се  създадат условия за увеличен трафик и задръствания около трасето. Изчезването на зелените площи за сметка на масовото бетониране и презастрояване е признак на нездравословно развитие. Напомняме, че подобни грешки са отчетени в редица европейски градове. Ние не следва да ги повтаряме, а да търсим устойчиви решения за градската среда, в синхрон с ефективен алтернативен транспорт и с повишаване на здравословните условия за гражданите.

Партия “Зелените” подкрепя исканията и протеста на гражданските инициативи за максимално щадящо природата и живеещите в района на разширение на кръстовището на булевардите “Стоян Михайловски” и “Пейо Яворов”. Приветстваме активните граждански действия, в които се включихме и ние, и които накараха общината и главният архитект на София Петър Диков да се съобразят и да променят проекта в частта, където се предвиждаше изсичането на голям брой дървета от Борисовата градина и изграждането на дълга естакада, която го оскъпяваше с милиони левове.

Смятаме за разумни възраженията на гражданите по процедурата на общественото обсъждане от 04.01.2013 и настояваме общината да се съобрази с тях. Подкрепяме също предложенията им проектът да е в полза на всички участници в движението, като предимство се дава на пешеходци, обществен транспорт и велосипедисти; да бъде изграден тунел от Семинарията до болница Токуда; проектът да бъде обвързан с проекти за съседните кръстовища и други.

Подкрепяме също предложението на Сдружение за градски железопътен транспорт, които предлагат проектиране и изграждане на кръгова транспортна връзка от типа „градски пътнически влак” или „леко метро” по съществуващите трасета Красна поляна - Захарна фабрика - Централна гарa – гара Подуене - гара Пионер - Зоопарк. Като следващ етап проектирането на линия по съществуващите околовръстни ЖП линии която да свързва близко разположените до града села и отдалечени квартали чийто жители пътуват ежедневно към центъра на София и обратно. С такава система разполагат повечето големи градове в Европа. Тя би допълнила ефективно лъчите на софийското метро (circle-radial system) на относително ниска цена поради отчасти наличната инфраструктура и собствеността на терените.

От “Зелените” смятаме, че основната причина за проблемите с транспорта в София, особено в част автомобилно движение е свързан с липсата на разумно планиране на плътността на застрояване в София: в случая с кръстовището на булевардите “Стоян Михайловски” и “Пейо Яворов” става дума за презастрояването на южните квартали Драгалевци, Симеоново и горната част на “Лозенец”.

За пореден път настояваме Петър Диков, който заема длъжността главен архитект от 2006 година и е сред главните “заподозрени” за сегашните проблеми на столицата да подаде оставка и Столична община да назначи специалист с дългосрочна визия за София, който ще съблюдава интересите на всички граждани на столицата и ще води с тях разумен и конструктивен диалог.

Нашето виждане за развитието на София е в посока модерен и приветлив европейски град, който дава приоритет на екологичен и нисковъглероден транспорт (обществен железопътен, велосипеден, пешеходен), в който зелените площи, вместо да се изсичат, се опазват и умножават, и в който се мисли за иновации  (градско земеделие, зелени покриви, интегриран транспорт, използване на чиста местна енергия за отопление и охлаждане и др.), както и за максимално улеснени административни процедури по санирането на сгради и за стимулирането строежа на нови пасивни сгради.

Настояваме членовете на Столичния общински съвет да отхърлят проекта, заложен в т. 20 от дневния ред на редовното заседание на 14.02.2013 г. и да се съобразят с аргументираните искания на гражданите. Подкрепяме протеста пред Столична община, съвпадащ с това редовно заседание.

 

Зелените

 

Коментари 

 
0 #1 Hristo 2013-07-17 11:59
Kym tazi pozicija chitateljat nepremenno trjabva da ima link za poveche informacija za tazi magistrala. Kyde iskat da ja strojat? Ne mozhe li da publikuvate karti za tezi planove?
Цитиране
 

Добави коментар


Защитен код
Обнови

 

<<<
Website architecture: C. Geiselmann
***