Zelenite
 
   
Поща от нас
Абонамент
Архив
Предстои
От София

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_fenrislatest/helper.php on line 111
Зелените

Warning: Creating default object from empty value in /home/bulgreen/public_html/sofia/sredec/modules/mod_feed/helper.php on line 46
 
 
 
 
 
 
Контакт - Тениски/Кърпи/Стикери - Сигнализирай! - Позиции - Абонамент
 
   
 
Метро линии - разумни решения
София за гражданите - Транспорт, улици, движение
17 Юли 2011

...

 

 

 

Коментари 

 
0 #6 Стефан 2011-07-18 08:07
Да не забравим целта на сегашния градски транспорт: т.е. да стане привлекателна алтернатива за да намалим автомобилния транспорт!
Целта е, да се обслужват ПОВЕЧЕ хора, което по себе си означава: трябва да има ДОПЪЛНИТЕЛНО обслужване.
Допълнително по качество – до автобусните линии се добавя с метрото и бърз транспорт.
Допълнително по количество – ново метро дава възможност за нови пътници. Ако “режим” същия брой места в автобусните линии, къде ще седят шофьорите, които всъщност искаме да поканим?
Цитиране
 
 
+1 #5 Стефан 2011-07-17 14:12
Über die technischen Möglichkeiten ist im Einzelfall zu entscheiden: Z.B. im Sumpfgebiet von Jakarta würde ich nicht unbedingt eine U-Bahn empfehlen (auch ohne Ingenieur zu sein). Zwar offenbar lösbar (vgl. Bangkok), aber bestimmt noch komplizierter. Sofia hat es technisch sicher leicht - in Varna wäre einiges an Untergrundwasse r zu bedenken (nicht stehend, sondern zur Küste fließend), obwohl der Sand/Lehm immerhin trägt (also kein Sumpf) ....
Цитиране
 
 
+1 #4 Стефан 2011-07-17 14:03
Различните видове бърз и бавен транспорт имат различни функции, които се допълват. Точно затова говорим и за вело-ленти, включително в центровете на големите градове. За кратки отстояния велосипеди са по-бързи, по-лесни, обслжват най-прецизно – и между другото са и най-чисти.
Цитиране
 
 
+1 #3 Стефан 2011-07-17 14:01
Бърз транспорт е само бърз, когато и спирките/станциите са на по-големи отстояния. Такава мрежа не може да обслужва подробно цялата територия не един град. Метро по дефиниция е нещо ДОПЪЛНИТЕЛНО, а не ВМЕСТО автобуси и пр. Докато Лондон от близо 150г има метро, до ден днешен градът е известен и за своите автобуси, които обслужват – с лесно закачване – по-прецизно от “Ъндерграунд” линиите.

Затова не е винаги удачно да подменим съществуващи трамвяй и автобусни линии с метро. Това намалява броя на спирките, така че все по-далеч трябва да ходим пеша за да достигнем до уж бързия транспорт. Макар че това важи за всеки квартал, предимно в центъра е удобно да има транспорт, който те вози (с твоите чанти от пазаруването) чак то следващата улица. Анти-пример е: На бул. Витоша сега липсва спирката между Сердика и НДК...
Цитиране
 
 
+1 #2 Стефан 2011-07-17 14:00
(точно тази линия май и без това не е приоритет СЕГА. Докато там хората поне имат трамвайчето сега, има и други райони далеч от всичко, които по-спешно имат нужда от градски транспорт)
Цитиране
 
 
+2 #1 Стефан 2011-07-17 13:59
В големи градове става дума за големи отстояния - и голям брой хора. Това изисква решение за бърз и обемен транспорт, обикновено тип влакове. Тъй като това се вижда едва, когато градът вече е голям, в центъра вече няма място (ако не искаме да взривяме сградите). Така ПРИНУДИТЕЛНО бързите местни влакове стават или линии върху стълбове, или подземно метро. С други думи: целта НЕ е подземен метро, но целта е бърза връзка между кварталите - която е най-евтина над земята. Така е в Лондон, Берлин и т.н., където метрото излиза на повърхността във външните квартали. Само когато няма възможност, има смисъл да се говори за линии върху стълбове (най-некрасиво), или поземно метро (най-скъпо).

Колко е актуална идеята за метро линия в София под бул. Цар Борис III ? Там има място за надземно решение: трамвая 5 и сега има отделна "лента". Нека да има по-бърз влак. Подземно не е предимство, на против: по-скъпо е.
Цитиране
 

Добави коментар


Защитен код
Обнови

 

<<<
Website architecture: C. Geiselmann
***